Wednesday, July 11, 2007

A tribute to Mr Yeo.

This is a very sudden thing to all of us. Thou i've nv been close to him... but i believe anyone would have thought the same way as me. that is we've lost a really talented... kind and friendly composer, musician and teacher.

在华乐界里, 没有人不认识杨培贤老师. 大家都奏过他编的歌曲, 我也不例外. 有多少轻音乐都是出自杨老师的手笔. 前些日子知道他得了病, 但没想到半年后的今天却听到一个我不想听到的消息. 上天竟然把他带走了. 我不知道他是在什么情况下离去的. 但我希望那时他是没有痛苦的. 虽然我没有从来没有给他教过, 但他持有的笑容和永远都这么亲切的"孩子们"都已深深烙在心里. 我从来没有看过他发脾气, 没有看过他骂学生. 他永远都是那么细心的教导. 我真的不明白为什么命运会这样弄人.

当朋友告诉我这个消息的时候... 我的反应是'为什么'? 之后也没有觉得怎么样. 直到我亲口告诉二姐的时候, 心真的酸了. 我能感觉到眼泪就在眼睛里打转.

我能确定的是, 他一定是一个让人怀念的人.

Let's pray for him and hope that he will be brought to a peaceful place without pain... esp. from his illness.

No comments: