Sunday, January 06, 2013

跟蘇打綠一起走過的演唱會

I was really excited to know they are having a concert in Singapore. Quickly gathered my concert khakis. Actually the usual ones didn't really want to go, so had to extend to the main group. Eventually I went with Siyih, Qin and her brother.

不記得是什麼時候開始喜歡蘇打綠,但愛上了就停不下來.哈哈! 也許是從一些他們專輯的主打歌起, 也許是那一首《無眠》。真的很喜歡那首歌, 只是這次它不在演唱會的歌單裡, 有一點小失望. 哈哈! 但是, 點歌的階段第一位點歌的觀眾就點了這首歌, 也讓我興奮不已.

很多細節都不記得了, 但是一定能說我完完全全在享受中度過. 每一個環節都有自己的魔力, 身材嬌小的青峰真的很了起, 唱功也太厲害了吧! 所有的歌曲都在他的掌握中, 就算是現場點的歌他都能唱好。但他也太好笑了,通常歌手讓觀眾點歌就會‘來者不拒’,就算聽到不想唱的也會當作沒聽見,就直接跳過。青峰他卻很直接的說‘神經病啊!’、‘才不要’、‘最不想唱的就是那首’(小宇宙),等等狠狠拒絕的話。可是很真實、很可愛,大家聽了都只會笑得很大聲,效果滿分!

好笑的是,工作人員很困難的控制站起來的觀眾,青峰卻喊了一句‘全場站起來’,大家都樂的!站起來狂跳,狂喊。還有就是青峰搞笑的虧贊助商位子上的觀眾,說他們沒勁,以後不要給贊助商那麼好的位子,也太大膽了吧。

讓人激動的是他們在台下的時間也太長了吧! 倒是家凱來到面前是讓人興奮的!哈哈!後來青峰也有走到我們的區塊,算是有看清楚。在2012年看來,也是我期待以及滿意的演唱會之一!

看過了演唱會,我更清楚我會繼續的愛蘇打綠,繼續支持他們。有些歌我更是從演唱會重新認識,從頭愛起!很驕傲我看了這一場,很高興我實現了自己的諾言,有一次我錯過了,說道:‘下次蘇打綠來新加坡,我一定去要去看。’ :)

One of my most crazy and high concert of the year. Truly enjoyed. :))) And you won't believe I'm actually thinking of going to HK to watch their concert in April 2013. But I think I will be busy during that time. How sad then.


BTW, this post is VERY outdated I know I started the post long ago but seriously I don't know why I don't have the motivation to finish typing it. So there it is, done 3 months after the concert. The concert was on 19 October 2012. HAHA! :D

No comments: