Thursday, July 24, 2008

Some songs to share...

最近还好吗 - S.H.E

挑一张耶诞卡写上 满满祝福的话
地址写的是心底 你能不能收到它
天有点冷风有点大 城市宁静而喧哗
这一个冬天我得 一个人走回家
问自己习惯了吗 没有你每到夜里回声变得好大
有没有什么好方法 让寂寞变听话
你最近还好吗 是不是也在思念里挣扎
你说会记得我还记得吗
你最近还好吗 忙碌吗累吗心还会痛吗
如果真不得已忘了我 快向快乐出发
有再多的牵挂都 已没有权利表达(没有权利表达)
旧情人给的问候 比陌生人还尴尬(都还尴尬)
昨天远了明天还长 回忆模糊但巨大
这样的深夜眼泪要怎样不流下
问自己习惯了吗 没有你每到夜里回声变得好大
有没有什么好方法 让寂寞变听话
你最近还好吗 是不是也在思念里挣扎
你说会记得我还记得吗
你最近还好吗 忙碌吗累吗心还会痛吗
如果真不得已忘了我 快向快乐出发
你最近还好吗 是不是也在思念里挣扎
你说会记得我还记得吗
你最近还好吗 忙碌吗累吗心还会痛吗
如果真不得已忘了我 快向快乐出发

A song which lately i think is super touching.. I think it's partly cos of the show ba... haha! The show kept playing the song during the sad parts.. so i keep feeling sad when i hear the song... Wah.. i think i can tear whenever i hear it lor... tsk tsk tsk... Really dunno why lah... But! it definitely has nothing to do with my life... so dun need to guess. hee. The way the song is being presented ba... I think it's the 语气 of the song also lor... I think the 语气 really impt! Let's go to the next song and i'll tell u why...

傻瓜 - 曾沛慈 (原唱:温岚)

其实他做的坏事我们都懂
没有什么不同
眼光闪烁 暧昧流动
闭上眼当作听说
其实别人的招数我们都懂
没有什么不同
故作软弱 撒娇害羞
只是有一点别扭
傻瓜也许单纯得多
爱得没那么做作
爱上了我不保留
傻瓜 我们都一样
被爱情伤了又伤
相信这个他不一样
却又再一次受伤
傻瓜 我们都一样
受了伤却不投降
相信付出会有代价
代价只是一句傻瓜

The reason why i put 曾沛慈 as the singer was cos it was when she sang during the show that i find it a nice song and feel what she was singing... it was the 语气 she used to sing the song... And she got the highest for that epi... But i heard the recording she did for the 2nd 星光二班 album... the feeling wasn't the same anymore... but the song itself is nice lah... and for some unknown reason... i feel for it.. haha.

Another touching song for me would be minhui's current blog song... Wish by S.E.N.S... It's a song i would always feel like crying when listening to it... Even when there wasn't any lyrics to the song! Partly also cos i first heard this song in a TVB serial show... And i still can rmb that particular scene now.. it was one super sad scene... and they played this song as the background music... and the climax is really the saddest part... So everytime i listen to the song... the scene will just appear lor... and then feel sad lor... i know it's a bit silly lah... but if i can control myself... i would have.. but well... i think i'm not good in that area at all... haix. I used to listen to it using MD. And that's the only version i had.. cannot transfer out... so haven't been able to find it until i heard on mh's blog! Yea... Ok.. to the next song ba...

亲爱的那不是爱情 - 张韶涵

教室里那台风琴 叮咚叮咚叮咛
像你告白的声音 动作一直很轻
微笑看你送完信 转身离开的背影
喜欢你字迹清秀的关心
那温热的牛奶瓶 在我手中握紧
有你在的地方 我总感觉很窝心
日子像旋转木马 在脑海里转不停
出现那些你对我好的场景
你说过牵了手就算约定
但亲爱的那并不是爱情
就像来不及许愿的流星
再怎么美丽也只能是曾经
太美的承诺因为太年轻
但亲爱的那并不是爱情
就像是精灵住错了森林
那爱情错的很透明
那温热的牛奶瓶 在我手中握紧
有你在的地方我总感觉很窝心
日子像旋转木马 在脑海里转不停
出现那些你对我好的场景
你说过牵了手就算约定
但亲爱的那并不是爱情
就像来不及许愿的流星
再怎么美丽也只能是曾经
太美的承诺因为太年轻
但亲爱的那并不是爱情
就像是精灵住错了森林
那爱情错的很透明

I like the chorus of this song very much... Esp. the sentence '就像来不及许愿的流星 再怎么美丽也只能是曾经'... I think this sentence is a very nice and true description and 比喻... not just on love.. but on anything else.. Every thing that we missed is just like a meteor star which we didn't see in time. And i think it's definitely a more romantic way of saying '不要错过机会,一旦过了就没有了'. Dun u think so? Yup. That's what i think.. But of cos we dun usually say that lah.. i know.. Hee.

期待你的爱 - 林俊杰

My Life 一直在等待
空荡的口袋 想在裡面放 一份爱
Why 总是被打败 真的好无奈
其实我 实实在在 不管帅不帅
想要找回来 自己的节拍
所以这一次 我要勇敢 大声说出来
期待 期待你发现我的爱
无所不在 我自然而然的关怀
妳的存在 心灵感应的方向
我一眼就看出来 是因为爱
我猜 你早已发现我的爱
绕几个弯 越靠近越明白
不要走开 幸福的开始
就是放手去爱
想要找回来 自己的节拍
所以这一次 我要勇敢 大声说出来
期待 期待你发现我的爱
无所不在 我自然而然的关怀
妳的存在 心灵感应的方向
我一眼就看出来 是因为爱
我猜 你早已发现我的爱
绕几个弯 越靠近越明白
不要走开 幸福的开始
就是放手去爱
幸福的开始 就是放手去爱

Do i even need to explain more abt this song... Definitely the fav at the moment! haha!! Just see my msn nick will do lor... But anyway JJ has been the always love. so what's new? hee. But i think i wun 大声说出来 anymore ba... not scared meh? lol.. Can't believe it if i tell the next person i like abt how i feel first... haha. Even i feel like i will still hold back ba... Afterall... hit the wall be4 liao... really will think twice before doing anything.

Ok.... There goes my 500th post... haha! Aiya... Better than i start talking abt my work right? hahaha. I think like that also not bad lor... right? :)))

No comments: